דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אין מנוחה לרשעים 

מאת    [ 10/11/2008 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 4132 פעמים ]

מאת: רנדי אברמס. מנהל הדרכה טכנית בחברת ESET

היו זמנים בהם הסתיו בישר על הפוגה מתוכנות זדוניות. הסיבה? הילדים חזרו לבית הספר וכבר לא היה להם את זמן הבטלה שאותו הם השקיעו במעשי קונדס. בעולם האנטי וירוס לא הייתה לנו חופשת קיץ. סתיו היה הזמן בו חוקרי אנטי וירוס יכלו לקחת נשימה עמוקה וקצת להירגע. זמנים אלה כמעט חלפו מן העולם.

לפני מספר שנים התמונה השתנתה. כתיבת וירוסים ונוזקות נהיה לשדה הקרב של פושעים. דבר זה יצר לנו עיסוק לכל השנה. אנשים תמיד תהו 'למה שמישהו ירצה לכתוב וירוס?!', אבל עכשיו המניע הוא די ברור - כסף הוא התמריץ העיקרי ברוב ההתקפות שאנו עדים להם.

לא צריך להיות מידע יקר ערך על המחשב שלך על מנת שיהיה לו ערך פיננסי עבור הפושע. לפעמים, חיבור אינטרנט מהיר הוא מספיק. מחשב מחובר הוא מקור הכנסה לספק ספאם. מחשב אחד יכול להוציא אלפי הודעות ספאם כל יום. 100,000 מחשבים יכולים לשלוח הרבה יותר. הספאמרים יודעים את זה, ומשלמים למתכנתים מקצועיים כדי שייכתבו להם תוכנות זדוניות שהופכות מחשבים תמימים לרשת מאסיבית לשליחת ספאם.

עד שחופשת הקיץ של בתי הספר תסתיים, יהיו יותר מחשבים ויותר משתמשים. אחד השיעורים החשובים ביותר באבטחת מידע הוא שתוכנת אנטי וירוס שמותקנת במחשבים חדשים היא בד"כ גרסת ניסיון. אחרי זמן קצר היא לא תתעדכן יותר אלא אם כן המשתמש ישלם עליה. אנשים רבים מאמינים שהם מוגנים אבל למעשה הם לא קולטים שבתוך ימים מתפוגת גרסת הניסיון שלהם הם עולים בצורה משמעותית ברמת הסיכון כיוון שהאנטי וירוס שלהם לא מתעדכן. עוד נקודה חשובה שצריך להבין היא שייצרני מחשבים לעיתים נדירות מתקינים תוכנת אבטחה כי הם חושבים שהיא טובה. חברות אבטחה משלמות ליצרני המחשבים על מנת שיתקינו את התוכנות שלהם על מחשבים חדשים. לזמן קצר חברת Sony הציע מחשבים ללא תוכנות נוספות בתוספת מחיר של 50$. כן, שמעתם נכון - שלמו יותר למחשב ללא התוכנות. Sony זנחה את הרעיון עקב מחאת הלקוחות, אבל העובדה היא שהתוכנות נמצאות שם כי משלמים לחברות המחשבים כדי שישימו אותן שם.

אז, כשהילדים הולכים לבית הספר עם המחשבים החדשים שלהם, זכרו להתקין גרסא מלאה של תוכנת אבטחה טובה. תוכנת אבטחה חינמית סוג ב' היא לעיתים רחוקות אלטרנטיבה טובה לתוכנת אנטי וירוס איכותית.
כפיר טויטו הוא מנהל טכנולוגיות בחב' קומסקיור, נציגת חברת ESET בישראל. כפיר מפתח וכותב תוכניות לניקוי מזיקים ולשמירה על המחשב. בעל ניסיון רב בכל נושאי אבטחת מידע ובניית פתרנות טכניים.

http://www.eset.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב